Saturday, December 29, 2007

Herr Chang

Så har man äntligen handlat hem herr Chang, så nu är kylskåpet laddat för nya äventyr här på Elefantön. Igåe var vi borta på vår favorit restaurang Sawadee och man fick än en gång käka koreansk bbq. Fortfarande till det fantastiska priset 160bath. Sedan så ville herr Chang att vi skulle gå bort till Cats bar och spela biljard vilket vi också gjorde. Med mig och herr Chang var min alltid trogne vapenbroder Tomas som tyvärr flirtar med fru Singha och ibland hoppar på GT Tåget. Som igår då blev det en och annan. Biljarden funkade bra, vann mot alla falanger men när barbossen stod för motståndet så var det dags att bli utklassad....

Stranden är lika skön nu som alltid, det är bra med pool för då så stannar barnfamiljerna där, och låter oss andra ha stranden för oss själva. Utsikten från bungalow nummer 2 är helt fantastisk, och om man får ha en Herr chang med sig så blir det mesta lite bättre




4 comments:

Oscar S said...

Hej på er,
Ni har det säkert toppen.
Idag har jag kört cross, annars har vi slappat mest hela tiden.
Kram på er!
Hörs på Nyår.

Oscar och Linda

irene said...

Hej! Ni verkar ha det jätte äckligt med sand i skona skinnsvid o farlig mat. Här har vi det +2 regn i ögat o blåst i nacken 6-7oo bath för en middag på Kopan. Annars är livet helt ok. Är ni på smekmånad???? (refererar till ett av fotona9. Irene

b-tung said...

Oscar och Linda hur gick det med steken....
Irene giftermål ska det inte pratas högt om.....

Men annars så är det väl inget att klaga på. Snart dags för fiske och snorkling. Även delfinerna ska få sig ett besök

ciao B

irene said...

Vi kan hämta fisk från hela världen på ICA o garanterat har den börjat bil frusen innan den är hemma o i stekpannan.
Mina funderingar när jag kollar foton har jag änn så länge behållit för mig själv. Min första kommentar gick nog inte fram, julafton=snaps=snurrig i kolan. Vi har varit i Sydafrika o Mosanbique men nu känns det väldigt länge sen. Anne o Chippo är någonstans i era kvarter. Det blir inte fisk det blir hemlagade pannbiffar. Irene