Thursday, December 28, 2006

Cats bar


Första gången vi kom till koh chang så bevisade jag att min motorik under berusning är klart urusel. Jag trampade snett och föll rakt ner i ett dike. Foten svullnade rejält och jag fick med sårad stolthet halta hemåt. När jag följande dag funderade på ett läkarbesök och fick hjälp upp till storgatan för att ta reda på var man kunde få ngn form av behandling så var det en thai kille som frågade om jag ville ha massage på min onda ankel, jag svarade ja så klart. Watcharin som han heter berättade att han och hans fru Natthanit hade precis öppnat en bar och tyckte att jag och annelie kunde komma förbi på kvällen. Det gjorde vi nästan varje kväll och Watcharin eller ngn annan masserade min onda fot. Han berättade att han har fått kämpa med landlord, kunder och myndigheter för att lyckas. Och han kämpar på fortfarande, med nya idéer. Han säljer bensin, reparerar mopeder, säljer cd och dvd och driver sin bar. När jag ser svenskar som öppnar sina barer och tror att dom ska lyckas så tycker jag bara synd om dom. Fakta under mina 2 tidigare besök här så har jag sett 4 nya svenskbarer och ingen är kvar!! Ps problem med mailen svarar er snart

3 comments:

viveka said...

Hej på er!
Roligt att läsa er blog.

Den tailändsa kvinnan/flickan är mycket lik Jonnys frus kompis som var här förra året för att söka lyckan men återvände hem, hon kallades One.

Kram Syrran

viveka said...

Jag fortsätter eftersom helt plöstslig fungerade det att skicka till dig.

I kväll har gäster, 2 vuxna och 2 barn.
Som förrätt har gjort tunnbrödskorgar och tänker fylla dem med.
Räkor, crabbfish, pepparrot, rödlök, vitlök, dill, cremefraich och uppvispad grädde, garnerar med citron och dill.

Som varmrätt: Helstekt lammsadel med potatisgratäng. sås, bara lite, som jag ringlar på tallriken, smält gorgonzola i grädde med ett par skedar kalvbuljong.

som efterrätt: Har redan gjort och står redan i kylen och väntar på garnering. Jo, en pannacotta som jag smält ljus choklad, skulle ha varit vit choklad, men fanns inte där jag var, så det får gå bra med det jag köpte. Som garnering blir mörk choklad med knäck och naturligtvis som pricken över i:et. Färska jordgubbar.

Till förrätten dricker vi öl. Till varmrätten rött vin och till desserten blir det Calvados. Vad tror du om det. Är lite osäker om Calvadosen, vi fick den i present och det står att man kan ta Calvados som apertiff eller till dessert. Vad tror du om det???

Kram på er
och ett riktigt
Gott Nytt År och en riktig god fortsättning.

Nille said...

Viveka: sällan jag saknar något hemifrån men du gjorde mig välldigt hungrig...

Om Thaitjejen på bilden, ja, de ser ut så här. Kan hålla med om att hon var vackrare än många.

Björn: Sist jag var på Koh Chang hade de målad linje i väggrenen, prova att gå på den när du går hem sent på nätterna...