Saturday, December 30, 2006

Snorkling


På vår tredje trip till koh chang så åker vi alltid ut på en snorklings utflykt. Visa av tidigare upplevelser så ser vi alltid till att åka med en mindre grupp av människor som du helst har träffat tidigare. Vi var 11 personer där alla kände alla förutom 2 ryssar. Lokala koh chang boende sa till oss att det avgår 10-15 stora båtar med 100+ på alla, när vi kom fram till piren så visade det sig att så var inte fallet, det var minst 20 stora båtar. Men nu måste jag skryta lite och säga att det är bra att jag och mr chang går ut ibland och träffar den lokala befolkningen för att uppdatera oss om läget. Trippen som jag fortfarande är ute på har varit riktigt kanon. Frukt och dryck hela tiden. Stor bbq och olika thai curries serverades i omgångar. 4 stopp 3 med bra dykning och en på koh wai, paradis beach där man betalar 250 till 300 bath per natt kan vara något för nille? Det har visat sig att våra båt kamrater är riktigt sköna. Ett holländskt par som har gjort en varsin skönhetsoperation och gör en dokumentär om detta. Ett mixat engelsk aussie par som lämnar england för gott, och ett tyskt par som bara är sig själva. Ryssarna är nykära och ägnar sig åt varandra. Ja just det nu ska jag mysa med mr chang

4 comments:

Roger said...

Hej på er,

Ser och läser att ni har det bra i solen!

Hälsa Mr chang att jag hoppas att få träffa honom snart!

Kramar från Rehnsgatan...

Lars & Regina said...

Hej på er!

Lite skillnad mot storm och spöregn här hemma i Karlstad, kanske lite avundsjuk. Ha ett riktigt gott nytt år!

Lars & Regina

Nille said...

Bra gissat :) Koh Wai vill jag allt höra mer om sedan när du får tid. Småöarna runt Chang ön har lockat mig länge.

Billigt brukar vara den atmosfären jag gillar, enkelt.

Jag har ju landat drömjobbet här i Thailand så tanken att luffa runt med hela familjen infinner sig. Jag har ju hyffsat fria arbetstider. GPRS, hur fungerade det :)

Lena said...

Gott nytt år på er!
Hoppas ni har det bra i värmen.
Vädret vi har här är inget att längta till snarare längta ifrån.

Många kramar från
Janne, Lena & Louise