Tuesday, December 26, 2006

Once a year


Man kan säga att fötterna är ett viktigt redskap, som jag med många andra missköter. Så det är bara därför jag åker till thailand en gång om året, för att skämma bort mina fötter. Det går till på följande sätt. Jag och annelie går in till en salong, annelie gör både manikyr och pedikyr medans jag bara gör tassarna. Vi hamnar i stolarna bredvid varandra och sedan börjar hånandet. "Mistel velly bad feet" oftast följt av ett tjattrande med dom andra tjejerna och pekande på mina fötter. Det tvättas och masseras, sedan så hyvlas det, där den växande högen blir ett ämne för dom numer ondsinta salongtjejerna. Vid den här tiden på brukar dom börja med annelies händer, samtidigt så börjar man klippa mina naglar och nagelband. Sedan filar och smörjer man. Nu när jag är klar så brukar det vara 10 minuter kvar för annelie. Även om jag tycker att dom är elaka så tycker mina fötter att det är värt förödmjukelsen

No comments: