Saturday, January 19, 2008

The real chang at koh chang

Då har man till slut badat med pellefanten, Vi blev hämtade på resorten vid 10,30 tiden och åkte sedan till pellefant campen. Där fick vi lite förtäring såsom det sig bör. Sen så var vi ute på en 1 timmes elefant ridnings tur. Sedan kom vi tillbaks till campen och då selade dom av elefanterna och vi fick mata dom. Sen var det dags för en liten promenad till en sötvattenskälla där vi ska bada med dom små kamraterna. Man kan säga att vattnet var ganska kallt så Annelie var övertygad om att jag inte skulle hoppa i, och det var nära att det blev så! Men man är ju faktisk karl nog för att doppa sig även om det är en kall frost natt. Annelie och Tomas var först i vattnet och jag tvekade in i det längsta men jag hoppade till sist i. Det blev för mig ett turbeslut, för när jag hade badat med pellefanten så reste sig den stora saken och gav sig av hemåt mot campen med mig ridande barbacka på. Hur är elefanterna då, extremt försiktiga när dom går och mycket mjukare än man tror. På den här campen så var det elefanterna som var i fokus och inte som det var på koh samui där elefanterna behandlades hemskt och hade blodiga sår efter elefantskötarnas råa hantering med körspöet som mera kan liknas som en ishacka. Det såg vi ingenting av på den här campen som låg långt in i skogen bara för att elefanterna skulle vara i en mer behaglig miljö.
När vi kommer tillbaks till Svedala så ska vi lägga ut lite filmer, tar för lång tid här i thailand att ladd upp

2 comments:

irene said...

Nu får ni väl sluta pina djuren o komma hem till "våren". det är i allafall så det känns ute.
Irene

irene said...

Nu kan man börja undra om ni är hemma eller om det är som i Afrika=ingen kontakt.
Irene