Sunday, December 20, 2009

jetlag, javisst eller hur


Skönt att äntligen vara på väg. Resan ner innehöll några chang, rökt lax och pepparstekt biff, några frivolter behövde inte göras för att beskriva kvaliteten! Som vanligt så har jag svårt att sova på flygresor men nån timma fick jag. Den här gången gick allt otroligt smidigt, resan 9 h och väl framme så tog det under 30 minuter med immigration och bagagehämtning.Sen så tog vi oss allra längst ner och hoppade in i en meter taxi, totala summan inkl tollway blev 301bath, otroligt bra pris. Jag ger alltid bra med dricks till taxibilarna där dom använder taxametern. Så han fick totalt 500bath.(ett bra och lönsamt tips föra andra thairesenärer)

Vi var snabbt framme vid ascott hotell på south sathorn road och där mötte vi upp Svågern(Tomas), hans dotter(Sandra) och hennes kompis(Ellen). Annelie som bara hade sovit typ, hela resan! Var ju trött… så hon gick och la sig, medans jag hängde på för att käka frukost.

Efter frukosten så gjorde vi oss iordning och gav oss ut på lite shopping och turistprylar. Först promenerade vi till Robinson med ett snabbt stopp hos mr Woody och där beställde vi resan till koh chang 5000bath för oss alla inkl allt.(som senare visade sig att det blev 500bath dyrare!)När vi kom till Robinson så visade det sig att vi var alldeles för tidigt ute så vi ändrade planerna och hoppade på en chao praya river expressbåt och tog oss till pier13





och promenerade över till kaosan road. Men som traditionen kräver så var jag tvungen att dricka en chang på mitt lilla favoritställe.










Sen så var stackars jag tvungen att vara utan en chang i ungefär 15 minuter, men sen så löste även det sig. Tjejerna sprang omkring på ksr och handlade medans jag satt och avnjöt atmosfären.
Den åkte vi tillbaks till thaksin bridge och handlade lite smått och gott på Robinsson. Jag måste erkänna att det blev en liten powernap på båten;-)


Våra fantastiska inköp blev en vattenkokare, 2 muggar, 2 skedar, ett speakersystem till datorn, 2 par skor, blandade mediciner.


Direkt efter Robinson så drog vi hem till hotellet. Dom andra badade medans jag powernappade igen. Sen drog vi och tkäkade på ett thaiställe som Tomas har ”hittat” när han har varit här och jobbat. Det var riktigt bra käk och vi satt där efter middagen lite lagomt uppsvällda och förnöjda.


Sen var det dags för lite fotunderhåll(vill inte skriva pedikyr för det låter lite…..flickaktigt) Vi åkte till patpong och gick ner soien vid Oreileys pub för där har jag och Annelie ett favvoställe.


Där fick jag och Tomas skämmas lite för den numer så berömda hyvlade hud högen!!!!Vi drack en god pilsner och jag powernappade igen, denna gång lite mer ljudligt så etablissemanget fick sig ett gott




skratt. Nu var det som så att jag och Tomas var lite tidigar klara så vi var blixtsnabbt inne på Oreileys och drack några iskalla malt i väntan på tjejerna.


När vi alla var samlade så tog vi en taxi på meter till Baiyoki tree och avslutade kvällen på Vertigo. Snacka om en intensiv dag. Kan även tillägga att man powernappade lite i soffan innan läggdags också

No comments: