Wednesday, January 10, 2007

Först kom .......

Så en dag när man ansåg att allt var perfekt i paradiset så kom det en liten krabat som hette Kaa och började ställa till med en massa elände. Jag (adam) och Anne-lie(eva) var överrens om det mesta i vår lilla lustgård KB resort(eden) och spatserade omkring nakna och lyckligt ovetande om orättvisor som finns runt omkring oss. Jag fick göra som jag ville dvs spela golf, dricka bira med min kompis mr Chang, se på fotboll sent på nätterna och gära dom utflykterna som jag ville göra. Men efter att jag och tomas hade spelat golf och kom hem till en vad vi trodde skön och iskall bira, och exemplarisk service av Anne-lie med små snälla kommentarer till mig, såsom min lille Brad Pitt och min egna lilla Tiger Woods. Men oj vad man bedrog sig, Det hade kommit en hal typ inslingrande från den närmaste palmen och riktigt lurat anne-lie att provsmaka en liten white mushroom sallad vilket hon gjorde utan att veta om att Kaa hade lagt en liten bit av kunskapens äpple däri och vad inte ni vet även en bit av Fredrika bremer bananen, och då kan ni alla gissa vad som hände. Isället för den iskalla biran så blev jag iväg skickad på hundra längders sim pass i poolen (25meter lång) och inte nog med det hon stod med en visselpipa vid bassäng kanten och visslade upp det tempot som jag skulle hålla. Efter det så var jag säker på att döden skulle omfamna mig men det gjorde den heta ångbastun istället, behandlingen varade i 25 minuter, fy fan! Nu tänkte jag att nu får det vara nog, och jag tänkte visa vart skåpet skulle stå. Men Anne-lie log bara åt mig och sa Björn lille vän tänk på att jag har stått ut i 11,5 år snart med alla dina nycker och om du älskar mig så får du sätta manken till och bli en bättre karl, jag tänkte efter lite snabbt och insåg att jag älskar min lilla sockertopp och självklart vill vara henne till behag. Så mina drycker under kvällen blev några koppar chai the och några liter vanligt vatten. Imorgon så ska jag få hjälpa till med lite skogsarbete, elefanterna har sin lediga dag imorgon och Anne-lie har anmält mig som frivillig att dra lite stockar genom den trevligt kuperade Koh Chang naturen. Ormen på bilden ramlade ner från vår närmaste palm bredvid några solande turister, Om ni vill veta höjden av snabbhet, så kan jag säga att med den extrema hastighet dom solande turisterna hoppade upp och iväg från ormen kan bara upplevas för att man ska förstå hur snabba dom var. Ingen kom till skada och ormen ringlade upp i palmen igen och försvann via bladen över till en annan palm, ni som känner mig och min ormfobi vet att jag är väldigt noga med var jag sätter ner mina fötter!

1 comment:

Linda said...

Jaa du morbror, Ni verkar ha det jäkligt gött där bort på Koh Chang, blev så sugen på att åka när jag läst din blogg så vi har bestämt att vi skall åka till Koh Chang nästa år i januari, det verkar himmla vackert. Skall med glädje följa din blogg tills resan är slut!
Hälsa Annelie
Kram fam Refsten