Thursday, January 4, 2007

Wat är det med dig!


Nu har man varit ett tag på koh chang och kan sammanställa sina intryck. Kai bai har under jul och nyår varit invaderade av svenska barnfamiljer. Gatan som löper ovanför har lagomt med hustling och maten är riktigt bra. White sand kan kanske vara bra för dom som vill partaja och röja. Där tycker jag också att det har blivit lite för mycket av uppenbar sex marknad. Lonely beach växer snabbare än kai bai och här finns det också lite ner backpacker mentalitet och alla varianter på tabletter. Så om man vill känna av det lugna och sköna thailand så rekomenderar jag den östra sidan eller att luffa ut på dom mindre öarna. Idag så åkte vi ut på en tur runt ön (inte hela ön) för att hitta ett motiv till min eventuellt nya tatuering vi kollade in olika studios vi letade efter skumma koraller och andra skumma exotiska djur motiv men icke... Helt plötsligt slog blixten ner från en klar himmel och fällde ett träd som tvingade oss till att ta en detour rakt in i djungeln. Efter en kort färd så uppenbarade det sig i en glänta kinesiskt shaolin tempel. Där stod det en munk som sa att här kommer du inte in om du inte har en öl eller två. Men som ni vet efter mina tidiga stories så har jag alltid herr chang med mig på mina resor. Så efter några snabba kalla med min numer väldigt goda munk vän så fick jag tillstånd att ta en orginal bild av the fighthing tigers.

1 comment:

twz said...

tjena,tjena
sätt den där gaddningen på magen
ni verkar ha det jobbigt på ön,kämpa
TWZ