Friday, January 12, 2007

När fiskelyckan vände!

Så var det då dags för fisketuren med stort F, nu jävlar skulle storfisken tas 5,5 kg var målet. Vi blev hämtade kl 8,30 av det som skulle vara fiskarna. I bilen fanns det även 2 par av okänd nationalitet och ett ryskt par som jag inte tror fiskade en ända gång under resan, men däremot fick i sig duktigt med sponken. och så var det vi svenskar Tomas, Rolf från blekinge, Sussie, Göran och jag själv. Reglerna för fisketävlingen bestämdes snabbt till tre tävlingar. Flest fisk, störst fisk och minst antal fisk. Jag hade också bestämt mig att få lite extra färg på kroppen. Annelie sa till mig, sätt på dig solskyddsmedel. Hon sa även till sin bror att påminna mig om solskyddsmedel för hon hade sett på mig att jag inte var nöjd med min solbränna så här långt. Vi gav oss ut med en större båt, med toa och allt. Mat serverades redan vi 11,00 tiden till mycket besvär från oss svenskar som inte visste om det var mat på båten eller inte, så vi hade laddat upp med en riktg fetfrukost. Ja ja nu skulle tävlingen börja må bästa man vinna andra platsen, efter mig tänkte jag! Ni som känner mig vet att jag är inte det minsta tävlings fixerad!!!!!!! Tompa tog fisk ett och två, jag följde upp med dom nästa tre. Ni vet när man känner segerns sötma som en honungsmak uppe i gommen. Vi förflyttade oss till nästa fiskeplats där jag tog min fjärde fisk. Så ställningen så här långt, para mi 4 fiskar Tomas två fiskar rolf, sussie och göran noll fiskar. Efter det åkte vi till det tredje fiskestället där var det ganska dött till att börja med, sedan började tompa dra upp några snabba. Jag fick någon till och Roffe började håva upp fisk. Slutställning Tompa åtta fiskar Roffe sju fiskar och para mi sex fiskar.....det är kul att deltaga! Största fiskarna fick faktisk jag, en variant på sjötunga men smakade som bergstunga det vet vi för vi fick dom grillade på båten, sen så fick jag en stärre variant av den som ni kan se på bilden. Vi gissade vikten till cirka ett halvt kilo, inget nytt rekord nu heller. Ett tillägg måste även göras angående min variant på snabb bränna. Den lyckades men jag blev för bränd för att kunna skriva ngn blogg igår. over and out från er numera hedersmedborgare i navajo tribe stammen pga av den mest exemplariska rödskinnsfärg som någon individ kan ha på planeten jorden. Det som skrevs här ovanför skrevs på en dator med bara thaisymboler. så jag har redigerat detta nu.

4 comments:

Yemisi said...

Sawadee!!!
Snygg Bränna!!!
Vad härligt att läsa att ni har det bra.
Här hemma har vi NEDRÄKNING med STORA "SIFFROR".
Synd att ni inte är kvar när vi kommer som förra gången.
Fortsätt att njut,massor av Kramar Från familjenBonde.
"Love You Longtime"

b-tung said...

Kul att höra från familjen Bonde, massor av kramar till er alla från mig och annelie puss puss

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Hallå där!!
vilken schysst solbränna.....men det var inte mycket till fisk.
Vilken skön semester ni verkar ha, här är det mest regn och blåst.
Det är jättekul att följa er resa genom din välskrivna och roliga blogg.Hälsa Annelie
Många kramar Catrine m fam.